Dropshipping to metoda prowadzenia sprzedaży w internecie, w której rolą sprzedawcy jest zbieranie zamówień od klientów i przekazywanie tych informacji dostawcom, którzy zajmują się wysyłką towarów. Jakie zalety i wady ma ten model sprzedaży?

Korzyści płynące z wdrożenia dropshippingu

Analizując dobre i złe strony korzystania z dropshippingu, można szybko dojść do wniosku, że ten sposób sprzedaży posiada wiele zalet. Po pierwsze sprzedawca może się skupić na zdecydowanie mniejszym obszarze zadań, gdyż wyeliminowane są takie kwestie jak magazynowanie towaru, jego wysyłka, czy rozliczanie zamówień. W związku z tym ponosi mniej kosztów. Po drugie, sprzedawca może się skupić na promowaniu swojego biznesu, wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie marketingu i dbaniu o lepszy kontakt z klientem. Kolejnym aspektem w ramach korzyści z dropshippingu jest poszerzenie wachlarza produktów, jakie może oferować w sklepie sprzedawca, ponieważ nie musi martwić się np. o sposób ich przechowywania, czy metody bezpiecznego transportu.

Negatywne strony dropshippingu

Wszystko to, co jest zaletą dropshippingu, może też stać się jego wadą. Cała odpowiedzialność za jakość towaru, bezpieczne jego zapakowanie, czy czas realizacji zamówienia zostaje oddelegowana dostawcy i sprzedawca ma ograniczony wpływ na te aspekty. Biorąc pod uwagę również problemy wynikające z powyższych kwestii, może się okazać że dropshipping nie jest odpowiednią metodą sprzedaży dla danego sklepu, dlatego warto dobrze przeanalizować dobre i złe strony takiego rozwiązania.